This website uses services for operation, statistical analysis, display and sharing of content from social networks and interest-based advertising. These services make the website usable, improve your browsing experience, enable interactions with networks and show relevant advertising messages. Activate the desired services in the respective categories to accept them. More information
By clicking on "Submit" or "Select all and submit", you agree that your data will be processed by the corresponding services.
The activated services do not affect your browser configuration. Depending on the browser configuration, cookies from these services are deleted when the browser is closed or must be deleted manually if they are not to be valid beyond the specified time period.
By activating the respective services, you consent to us providing you with information and offers on social media, search engines, or display networks, potentially across devices. You can withdraw this consent at any time, free of charge and without formal requirements. Only the transmission costs according to basic rates apply (e.g., phone, fax, email, postage).
Büroorganisation mit dem Computer
Ausfall: Das digitale Büro und wie organisiere ich es
Dozent: Andreas Lumpp
Viele digitale Tools können Ihnen die Arbeit im Büroalltag deutlich erleichtern. Doch welche Tools gibt es? Welches passt für welchen Fall? Wann verwendet man Word, Excel, OneNote, Publisher, PowerPoint? Wann können diese idealerweise kombiniert werden, damit keine Doppelarbeiten erfolgen?
Wir werden Aufgaben mit Outlook und OneNote organisieren. Wir werden die Zusammenarbeit untereinander mit verschiedenen Tools betrachten und vergleichen (Teams, WeTransfer, Dropbox).
Bei Wunsch kann auch auf Videokonferenzen und die Systeme/Equipment hierfür eingegangen werden.
Voraussetzung: PC-Grundlagen
1 Tagesseminar (8 Unterrichtsstunden) |
Beginn: 30.11.2025 | 09:00 bis 16:00 Uhr
Norbert Herre
Tel. 0731 1530-16
herre@vh-ulm.de
ab 5 Teilnehmer*innen
Kurs ausgefallen
65,00 €

